Tuesday 14 April 2015

Syukur Alhamdulillah...37 minggu

Assalammualaikum wbt

Syukur Alhamdulillah, skrg dah masuk fasa kematangan baby. Start by today, anytime anywhere baby blh lahir. Ehh tp jgn la anywhere kan, hope slamat smpai ke hospital.

Start 36wks aritu, sakit2 kat bwh perut, ngilu kat miss v dah smakin bkurangan. Kira cm fasa brehat je kot tuk aku. Mgkin sbb level keaktifan & aktiviti tu aku dah kurangkan. Mostly keja2 kt umah if ada husband, dia yg tlg buat kcuali part masakla. Tu pn sometimes klu aku xlarat dia ajak mkn kat luar ja. Xpon tapau kfc or pizza. Alysha pn byk dia yg tlg uruskan dr part mandi smpi la part basuh yek. Tp bfore this pn klu dia ada kat umah mmg dia yg tlg uruskan xkira aku pregnant or x, hehehe syg babah!!

Skrg ni rsa prot dh makin ringan. Husband kata prot aku besar, xmcm pregnant Alysha dlu. Yalah, tu 1st pregnancy kan pastu berat pn xla sberat skrg ni hahaha.gain weight gain size gak la. Aci x?

Bsyukur sgt sbb dh melepasi part yg aku rsaukan, bsalin pramatang. Tanda2 tu dah ada so aku kurangkan aktvt. Now klu bsalin pn dh kira matang, xkna injection DEXA.dorang kata sakit woooo, tu yg aku xnak. Tapi pelik makin nk hampir hari bsalin ni makin hilang plak sindrom sakit2 prut ni. Ada tu ada la tp x seaktif msa 7 bulan aritu.

Stp hari aku bdoa, smoga baby dlm kandungan dilahirkan dgn sihat dan selamat. Since aku try VBAC (vaginal birthing after caeserean) so aku kna deliver kat hosp kjaan yg aku branakkan Alysha dlu, which is hosp likas. Nasib akak xregister hosp swasta dlu. Pdhl dh dcuss ngan husband nak brsalin kat swasta. Memandangkan aku tkut d opret, so aku jg yg bg cdgn go on ngan hosp kjaan dlu. Nt if ada rzeki next baby br bsalin kat swasta hehehe.

Everyday jg dok ckp ngan baby bila nk kluar jmpa mommy, babah & kakak alysha. Alysha pn slalu ckp2 ngan baby suh bangun, pastu gelarkan diri dia kakak Alysha, bijak akak ni kaaaann. Everyday jg dok doa smoga dipercepatkan bersalin. Tp rsa cam aku deliver on my bday date je xpon 1 2 hari lps tu. Husband la dok ckp suh tggu bday date aku khamis ni, pastu skg bla aku call ja siang2 dia trus tnya, nk bsalin dah ke? Haaaa, nmpk sape x sabar kat situ?

Hari ni dh 15 hb, shari je lagi nk bday date aku. Sakit2 kat clh klangkang ni dh slalu tp still leh tahan lg. tanda apa pn xtrn lg. so hrp2 by this wk aku dh slamat bsalin la, In Shaa Allah. Doakan smua dipermudahkan ya, smoga dpercepatkan sgala urusan dgn sihat dan selamat smuanya. Sgala salah dan silap harap korang maafkan ya? 0-0

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: