Wednesday 8 April 2015

Braxton hicks & tightening

Assalammualaikum wbt

Fuhhh... Finally got the answer
Sepanjang hari td aku bsabar melayan sakit perut, sakit pinggang & sakit belakang. Paling xbest bla aku mkn byk n rsa prut full gla tp xblh flush out. U get what i mean? Yahhh xde rsa nak berrrrr..weirdo!! Padahal lately asal mkn je  trus nak cer ber...

Dh gtaw kat husband nk g klinik after solat jmaat td. Dia offer nk g klinik or hospital. Memandangkan arini Public Holiday, so aku assume mmg ssh nk cr klinik yg buka kan. Tp, nk pg hospital?? Ehhh a big no no, blm smpai msa nya lg aku nk mnyerah diri. Mmg la rsa rsau ngan pre mature contraction tp blm ada show kot. Aku rsau klu p hosp kna tahan wad smalaman, nangis kang tdo tnpa anak huhu. Xprnh lg sjak lahir xtdo ngan dak kecik tu. Plg haru klu kna cucuk DEXA, trus cpt2 ckp kat baby duk dlm tu main2 dlu sminggu dua eh.

So, after solat husband tnya lg skali nk g klinik x? Oleh krn skit tu smakin bkurangan tmbahan pla cuaca yg sgt panas so aku hold dlu. Nanti2 la ptg sikit cmtu br pg. masuk dlm blik, knon nk tdo kn dak kecik tu, tau2 mak pak dia skali tdo. Bgn je dh jam 5 ptg, hmmm alang2 nk p ptg ni elok p lps maghrib je la. Lps Asar, aku melahap spageti yg aku msk tgahari td. Tu je tmampu nk sdia time2 ngah sakit2. Lps mkn tu ttba rsa perut mngeras blk, pinggang smakin sakit. Eh dh knp ni? Td bgn tdo elok je.

After maghrib ktorg gerak g cr klinik. Plan mmg cr klinik yg sekitar rmh ni ja.mmg byk, mslhnya dktor llaki. Lenguh aku duk call klinik tu, klinik ni, tnya dktor on duty llaki ke ppuan. Kesimpulannya, satu kk mlm ni dktor on duty kesemuanya lelaki. Hampeh!!

Lastly, aku decide pg je poliklinik permai dkt umh ni mmandangkan aku suka ngan suasana tmpt yg sgt selesa. Aku smpt borak2 ngan nrse kat kaunter, dia ln kata arini kbanyakan dktor llaki ja ada huhu.After 5 minutes, nama aku kna pgl. Angkut skali husband ngan anak msk blk dktor. Tgk dktor tu, alamak mudanya!! Hensem lak tu!!! Pengsan cik kak weh.

Luckily, dktor tu sgt peramah. So, aku explain kat dia apa yg tjadi n sbb aku nk mnta scan. Bla dia scan, tgk everything is normal. Air ketuban ok, heartbeat baby excellent, placenta kat atas xmnutup laluan.everything is normal. Estimate berat baby for 35wks is 2.52, gulp!! Aku telan liur kat stu huhu.

So, dktor simpulkan yg apa aku rsa is just tightening dr baby. Aku ada ckp baby kurg gerak byk mngeras ja, dia kata sbb ruang baby dh sgt terhad now so dats y bby kurg dpt bgerak nk swimming sault bagai. Baby now dpt tolak sikit2 ja ke kiri kanan, and dats y aku rsa sakit. Tp dia ada jg remind if contraction makin kerap n makin kuat, cpt2 pg hospital.

After scan, aku rsa lega sikit. X rsa stress,and ttba x rsa sakit. Nx wk dh 36, hopefully baby lahir dgn mudah, sihat and selamat. Klu blh ikut kakak ye, ckup matang br kluar.

Mohon Didoakan agar sgala urusan dpermudahkan oleh-NYA.amin.

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: