Friday 17 April 2015

Resepi cucur ikan bilis super simple

Assalammualaikum wbt

Entri xbgambar sbb sgala hasil masakan trus dmasukkan ke dalam mulut sejurus sahaja siap dimasak dek krn tahap lapar yg sgt serius.

Mlm td ngah best tgk hbo ngan husband & anak, ttba rsa prut kriuk kriuk bbunyi. Rsa lapar yg xlapar, how to explain huh? Tgk jam dh kul 10.40 pm. Ni klu msk cucur sdap jg tp ada ke org nk mkn? So amik hp hubby, google resepi cucur lemak manis. Rsa cambest ja crunchy2 kan. Tp sbb rsepi ni pki susu, so aku surrender. Aku mmg xreti mnum susu weh, apa lg nk bt cucur tmbh susu. Ampuuunnn...

2nd options, nk bt cucur bawang. Tringat cucur ni msa stdy kt umt dlu. Mkn ngam sos lekor tu walaweh. Tp cam mls plak nk potong bwg. Nmpk x tahap kmalasan aku cane tem ni? So another options aku nk campak smua bahan dlm blender pastu blend skali. Sng cam roti jala! Okay set. Jom msk dapur..

At the kitchen, aku mls nk on blender kang bising, kesian jiran tetangga. Maka aku mrajinkan diri bancuh tepung ye korg & cipta resepi yg simple amat tp sdap tuk dmkn. Cubalah...

Bahan-bahan;
2 sdb tepung
Secubit baking powder / soda bikarbonat
Segelas air tuk bancuh tepung
1 kiub pati ikan bilis

Cara-cara:

Korang cmpur smua bahan d atas. Xpyh letak garam sbb dh ada kiub ikan bilis kan, kang tlebih masin lak. Tuangkan air perlahan-lahan smbil kacau tepung hingga jd adunan yg korang mahukan. Siap dan goreng. Kemudian, blh la d hidang panas2 mkn ngan sos cili dan mnum air teh. Sure korg nk lg hahaha. Selamat mencuba



No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: