Wednesday 22 April 2015

Senaman ringan di hujung kehamilan

Assalammualaikum wbt

Td g review kat kkia, jmpa nrse ngan doc skali. Result smua ok, berat bdn cam trn. Tp cam je la kan, jgn nk prasan hak hak tui. Berat turun knaikan je, usually aku gain 2kg,kali ni 1.5kg je hoho. Bp ok,hb xamik sbb last 36wks dh capai tahap cun dah 15.9. Kencing pn ok.

Msa doc scan td, dia kata everything ok, air ketuban ok, xpyh bt bsp lg lps ni *yahooooo!!! xpyh jmpa doc lg. last review nx wk ngan nurse je tu pn if xdeliver lg. i hope dh deliver time tu.

Oh ya act aku nk cte sal smlm, lps husband blk kje ptg tu aku ssaja try nasib ajak dia g tg aru. Plan nk lepaking smbil mkn ciken wings & abc smbil dtiup angin bayu laut haha over ko jah! Xsgka lak husband aku yg ensem lg macho ni stuju nk kluar. Biasanya klu dh smpi umah bbrp minit sblm mghrb tu mmg liat la nk kluar blk. Nak2 pjalanan kje aritu jauh dr bndr. So after maghrib bgerak la ktorg mnuju ke beach.

Otw tu, husband ttba tnya kdai mkn yg best2 kt Perdana Park. I was like, haa msti dia nk ajak lepaking kt sna. So aku aku pn ckp la nk g tapau jagung ngan jambu dlu pastu br g Perdana Park. Maksudnya xjd la nak berciken wings dan ber abc.xpe3, esok tulat kan ada. Kta bg win win situation kat laki bni eh. Mmandangkan kdai mkn yg plg the best kt tmpt tu cuma secret recipe, so aku plan better cr mkn kat luar je krg. 

Meanwhile, aku ajak la husband ngan ank skali teman aku jln2 pusing satu taman tu. Kira exercise la dgn tujuan nk cptkan dan permudahkan proses bersalin nt. Nk pusing kat mall aku dh boring, elok pusing2 kat taman dpt sedut udara segar sambil tgk air terjun wrna wrni. Abis je round satu tmn aku dh mandi peluh, dh tmengah2. Alysha plak nmpk playground, dlm sejam tu aku dok penat kejar dia ke sana ke mari. Mmg aktif btol la bdk ni. Yelah bdk tkurung kt umah, jrg dpt kwn, jrg jmpa tanah hahah ksian dia.smpai nangis2 xnak balik, tp sbb mommy dia ni garang so dia tpksa jg blk wpon ati xrel. Nx time kta dtg lg ye nak.

After mkn, trus blk umah. Dh xsggp nk sggah mna2 sbb aku penat sgt. Blk ka trs mandi, solat isya & tbaring kat tilam. Penat wooo!! Perut lak asyik mengeras. Kat bwh tuuuuttt jgn ckp la mmg rsa ngilu je, baby penat kot. I was like, eh jgn deliver arini dlu mommy penat hahaha hampeh tol!

Till today aku still rsa perot ni mengeras, rsa xselesa kat bwh tuuuttt mcm kdg2 pndi sakit pndi ngilu tp yakin bkn contraction sbb sakit tu xlama. Hopefully xlama lg dh blh bsalin. Amin.

Oh ya lately rsa nk off je wassap. Rsa nk mute every group cam annoying pn ada gak. Nape ntah!


No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: