Monday 20 January 2014

Sambutan 'suprise' hari jadi suami

Assalammualaikum
20.01.2013
A special date for me & my husband
He officially turn to 3 series of the age hahaha
Also, this is 4th time we celebrate since we know each other.

1st : before we engaged. Masa tu kn still in a relationship.blom btunang pon. Aku lak still stdy kt umt. So, hari2 dok pikir nk bg menda apa..yalah cik abg dh kja, cik adik masih stdy. Berapa ringgit sgtla duit yg kita ada uhuk uhuk. Plan nk fly g sbh bagai, sprise knonnya.tp sbb xmampu so pendamkan je la hasrat tu. End up ngan belikan dia cincin. Beli white gold plak tu siap ukir nama & date tau. P/s : act jeles ngan cincin yg dia pakai sbb tu ex gf dia bg.huhu.so knonnya nk dia pakai yg kta bg la.
At last dia xpakai gak sbb white gold katanya. Lelaki xboleh pakai tau sbb emas.

2nd: masa ni ngah pregnant alysha lau xsilap. Masa tu masih tggl d papar. Gigih aku ajak bapa ke pekan beli bahan nk bt soto + beli kek. Berjaya gak bg sprise tp xde la excited sgt pn dia.

3rd: this time alysha dh setahun. Kali ni xde sprise, aku siap2 ckp nk g ajk dia dinner kt promenade. Again, dia ok je sbb cik kak yg blnja. Tp sama gak, x excited at all.

So, this time is the fourth. Kebetulan mgu lps ktorg plan blk kg hubby kt weston. Blk ari jmaat. Esoknya lak hubby ada plan sdri.nk nengok keta adik dia yg rosak kt k.penyu. Aku yg dah rsa bakal boring cpt2 pujuk mak mertua temankan aku g tamu beaufort. Xckup ngan dia, aku siap angkut adik ipar ngan biras skali hahaha.

Esoknya lpas subuh aku ttdo blk. Ngam plak tem tu ujan renyai2.mmg sdap la tdo aku. Ingtkan dorg xnk p sbb smlm tem aku pujuk bagai tu dorg gelak je.rpanya dorg suma tggu aku bgn hahaha.sampai la kul 10 pagi, mak mertua ketuk pintu suh bgn.nk g tamu katanya. Mcm lipas kudung aku bgn siapkan alysha, mandi pastu tgu yg len bsiap lg.last2 gerak p tamu kul 11. Tamu pn dh nk tutup kata mak mertua haha.

Masa jln2 tu aku xpkir apa, sbb xtau nk bli apa. Ni 2nd time aku p tamu beaufort tp still xbesa lg. Len lah klu kt tamu papar, laju je aku pilih memilih brg nk beli sbb dh tau kt mna yg best kn.

Ngah round2 tu tba2 mentol menyala. Ting!!! Aku cpt2 bisik kat mak mertua kata nk bt soto. Mak mertua aku ni plak jnis yg mengiyakan sahaja.so ktorg pn p la cr bahan soto. Siap beli tulang tu sbb nk bt sup tulang. Lgpn adik bgsu hubby yg br plg cuti sem dr ums sndakan tu mmg ada request nk soto so ngamlah kan.

Masa blk tu aku sggh kdai kek, bli kek durian fav hubby. Mula2 plan nk mkn fmily je.so aku ngan biras ni relax2 la bt kje smbl mkn2 & gosip bagai. Xtau lak mak mertua ada jmput jiran ttangga.

Msa nk mgrb tu aku try cll hubby tp xdpt. Try cll adik dia lak, pon sama gak. Ok aku dh start cuak. Kalau dibuatnya hubby blk pas isya cmana? Sdgkan kitorg nk bt knduri kcil2an tuk dia pas isya. Haaaa kan dh jd keja! Tulah nk sprise lg.

Mulai saat tu aku xberenti try call hubby n adik ipar.smpai la dh mghrb br dpt. Tnya lokasi, katanya dh gerak blk.aku pn cpt2 suh drg blk scepat mgkin.tp still merahsiakan apa yg aku plan ni.

7.20 pm, tetamu dh mula smpai.makanan pn dh siap terhidang.cuma tgu bday boy je xdtg lg. 10 minutes after that br hubby smpi. Aku cpt2 suh dia salin pakaian sbb knduri nk start dh.

Pakcik hubby, pakcik haji nawar jd ketua bacakan doa selamat tuk hubby n ktorg smua. Setelah selesai, tetamu pn dijemput makan. Menu ktorg aritu simple je.

Sup tulang made by me with mother in law recipe, ayam masak kicap by me, sayur campur by may (biras), buah2an dan air ribena.

Act menu utama is sup tulang. Tp xtau mna lebihnya, ayam masak kicap aku lak yg terlebih laku. Selesai acara, tetamu dh blk msa tu br aku kluarkan another sprise tuk hubby. Hehehe.

Sprise cake for him. Hehe.

As usual, xde excited mna pon laki aku ni. Dia just suka makan je sbb durian. Terima kasih pn xde tau! Sob sob.. Aku de gak pancing2 tnya feeling dia.kot2 dia tlupa ke tp hampeh. Dia just kata dia dh lama x excited psl bday ni.

so, fyza pls take note. Pasni no more bday celebration k. Act stp tahun pn aku mkn hati sbb effort xdihrgai tp nk bt cane. I cant stop myself to celebrate bday esp for him.

Cam arini, knonnya xnak wish dia tp aku terwish gak.pastu siap ajka mkn kfc sbb nk celebrate . Fyza..fyza.. Nk wat cane kan dh aku cmni.

So to my lovely husband,
This is for you

Happy bornday husband
Thanks for being such a lovely husband to me,
Great father to alysha
And good son to our father & mother

Please dont stop loving us
please dont stop caring like you do
And please dont stop forgive wutever we did wrong

And most important is
Please dont stop guide us to be a real muslimah

We love u babah
From mommy & alysha

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: