Tuesday 21 January 2014

Assalammualaikum

Last sunday ktorg dpt memo dr jabatan air mnyatakan bahawasanya hari ni, 22hb bekalan air akan dihentikan dr jam 8 am - 10 pm bagi kerja2 pembersihan. Haaa, ni yg aku mls.nk tadah air bagai ni. Nak2 dah ada anak kecik ni, leceh sgguh klu xde air.

So arini lps siap je packing nasi lemak,.aku cpt2 kejutkan alysha. Bg mandi, srpn siap2 smentara aku jemur kain. Dapur dh clear. So by 7am,.suma kje dh settle. Tggl nk tgu mata lelap smula je. Hahaha.

Act entry arini aku nk cte psl kerjaya aku ni sbb td tem ngah packing2 nasi lemak sambil snap & upload kat ig *tabiat yg dh sebati ni, ttba aku dpt idea nk share ngan korg apa yg aku bt slama ni.

Bfore this, aku seorang pekerja, employee to employer. Mmg happy bkerja sbb suasana baru ngan kengkawan yg sgt havoc. Aku mmg suka bkrja & bnda yg korg xtau, act aku sorg yg workaholic. Yess!! Korg msti xsgka kan? Korg leh la tnya ngan org yg prnh bkerja ngan aku, cane seriusnya aku tem bkerja. As for me, i'm enjoying myself to settle down all the task given to me n also i`m dedicated all myself to my work.

Bkerja dlm sektor swasta ni mndedahkan aku ngan pelbagai pengalaman. Nak2 msa tu aku bkrja dlm bidang hospitaliti. Tp satu bnda yg mnyukarkan aku is my family. Bg aku, bla dh start bkrja aku dh kurg tumpuan ngan family. Kul 7.30 am aku dh bgrak dr rumah, msa tu hubby ngan alysha tdo lg. Blk kje kul 5.30pm tp smpai umah kul 6.30pm. Pas mghrb aku masak tuk dinner. Tu pn msk as simple as i can. Kdg2 suh hubby tapau luar je. Pastu kul 10 dh tdo. Alysha lak lbih byk diuruskan oleh hubby, dats.y msa tu dia lbh rpt ngan babah dia.

Lg satu yg xbest is kitorg pnya family vacation tpksa planning ikut schedule & cuti aku. Msa tu kitorg sgt jrg bcuti. So bla pkir pnya pkir, tambahan plak bos baru aku ni cam s***, aku decide nk resign.

After that aku asyik tpkir nk bisnes apa & cane nk start. Yelah 9 out of 10 pintu rezeki adlh bniaga. Xtau cane blh tpkir nk bt bisnes nasi lemak. Oleh krn taste nasi lemak yg failed kt sabah ni so aku smpt bguru ngan abg ipar msa aku bcuti kt kl aritu cara2 nk msk nasi lemak yg sedap & sambal yg sgt special.

So awl januari lps aku pn start supply nasi lemak to airport cafe. Permulaan yg sgt mendebarkan sbb xtau feedback dr customer. Tp bla dh smakin lama, hati smakin enjoy bt bnda ni. Aku rsa happy bla dpt bg org mkn mknn yg sedap2 hehe.

So tuk these 2 yrs, aku fokus nk supply nasi lemak je. Start dr rmh mmandangkan aku lom ada biz partner. In shaa allah, sambil2 tu klu ada rezeki aku mmg sdg usahakan nk bka my own cafe restaurant. Skg ni ngah cr rsa nasi lemak biar havos smbil2 servay tmpt mnarik utk disewa.

Korg smua doakan aku ye.

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: