Saturday 11 January 2014

Hai 2014, Bye 2013

Assalammualaikum

Selamat Tahun Baru

baru sempat nk buka laptop update blog lepas Alysha tdo. Td abg, sil & anak dia pudin dtg jenguk my dad n dinner sama kat umah. Alysha bukan main seronok lg ada kawan main. Kesian anak mommy, cousins dia kat Sabah ni suma lelaki dats y agak lasak anak mommy ni. Abg kata, Alysha ni hati dia cekal. Bila dia nk mainan tu dia akan usaha sampai dapat walaupun usaha dia tu perlahan. Alhamdulillah, suka hati mommy dengar pandangan orang yg sangat positif kat Alysha.

Lg sebulan genap umur Alysha 2 tahun. Mcm cepat ja masa berlalu kan. Sedar x sedar dah membesar anak mommy. Sedar x sedar jg dah hampir 3 tahun aku jd wife orang. Teringat masa nk kawen dlu, kengkawan suma xpcaya aku nk kawen. hahaha. Nampak x kenakalan aku msa kat skolah cane sampaikan orang xpcaya aku nk menamatkan zaman bujang. Yelah msa study dulu sikit punya ganas, bff ngan lelaki smpai ngaku twin tu ngan jebontot. kengkawan lelaki pggl aku jebon, kengkadang binturong. pompuan lak panggil aku makcik. 




kawan saya till jannah. In Shaa Allah
A month after get married, aku disahkan pregnant. Alhamdulillah.Syukur Ya Allah, mmg xsangka pon dikurniakan rezeki secepat itu. Masa preggy pon aku xde apa2 masalah. Morning sickness tu biasalah, tu pon smpai kandungan mencecah 4 bulan je. Tepat jam 3.45 pm pada 10.2.12, air ketuban aku pecah. Masa tu sorg2 kt umah. Direct call makcik Nuni, yg keja nurse kat klinik kerajaan. Dia cakap jgn panik, tu air ketuban pecah. p la klinik. So aku cepat2 call hubby yg kebetulan keja kat kk tem tu. Aku rsa aku xde la panik sgt, nk cte feeling msa tu pn aku rsa empty cuma dlm pjalanan nk g hospitl tu aku smpt tpkir klu beranak on 12hb msti tarikh lahir anak aku cun! haaa amek ko, niat nk d.o.b anak cantek sgt kan, after 18 jam aku di induce, akhirnya aku menjalani c-sect sbb xde bukaan. aku pasrah je sbb dh xbr nk nengok baby n hubby, eh? so, after 45 min operation, Alhamdulillah aku dikurniakan baby girl.
Newborn baby girl



preggy mommy. Nampak x betapa slim aku kat situ
After almost 2 year aku jd mommy and wifey ni, dah bermacam2 aku lalui. Seriously, jadi mommy n wife ni sgt mencabar. Sometimes aku rsa nak give up je. Sampai aku decided nak bekerja sbb dah bosan kat umah. Alhamdulillah, March 2013 aku diterima menjadi admin di airport. Working time aku mmg enjoy ngan kengkawan yg super gila like me. Terasa mcm msa study lak. Tp hati rasa rindu kat anak yg selama ni siang malam aku jaga. After a while, aku discuss ngan hubby. Aku dah tak tahan nk htr Alysha kat nursery, rasanya every week ada je sakit dia. Dan aku pulak rsa dah makin xseronok bekerja bila dah tukar management ni. So, after 9 months aku keja, finally aku resign. Hubby pon happy, Alysha pon happy. Kengkadang rsa bosan duk umah tp bila ada anak ni, ada kawan gaduh mmg best sesangat. Bila rsa down, hubby tolong refresh balik nikmat jd housewife ni. Alhamdulillah, skang ni aku dah start bisnes kecil-kecilan. berniaga nasi lemak hantar kat kantin. Tu pon sbb aku mmg minat nak bisnes, hubby lak bg fully support. 

Bila refresh balik, scroll down gambar2 dlu, rsa rindu kembali. Rindu nak ada baby, uhuk!!, rindu nak study dan paling penting rindu nk jadi slim dan cantik mcm dlu lg. cantik kew????





Apa yg penting cantik kat mata hubby. Penutup 2013 aku akhiri dengan segala mcm jenis perangai aku yg tak matang dan azam tahun baru ni aku nak lebih istikhomah. Memohon hidayah dan petunjuk darinya nak jadi isteri yang menutup aurat, ikhlas kerana Allah SWT demi suami, anak dan juga keluarga. 

Amin, doakan saya!

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: