Tuesday 21 January 2014

Cabaran asingkan tempat tidur anak

Assalammualaikum

Grrrr !! Sejuk yg amat aircon kt dlm bilik ni smpaikn aku tpksa mnyorok lam comforter.

Fyi, ni mlm kedua aku try pisahkan tmpt tdo alysha ngan ktorg bdua. Alaa xjauh mana pon, sebilik gak. Cuma bezanya, alysha tdo lam playpen je.

Memandangkan bln dpn alysha dh nk masuk 2 tahun dan tahap kemanjaan dia tersangatlah maksimum,  so aku decide eloklah aku pasang balik playpen dia yg dh lama tersimpan kt bilik hujung tu.

Sbg pmulaan, aku just letak dia dalam tu bla dia dh start layu dlm kul 8 pm. Pastu, dia tdo lena smpaila dia terbangun and merengek nak mak pak dia. Xblh nk pksa sgt mula2 ni, letak stakat mana dia nak je.lama2 nt ok lah tu.

Satu mslh bla dia tdo kt dlm playpen tu, dia akan berpeluh mcm org kepanasan. Pastu ekzema mulalah menyerang. Aku pn xphm. Nak kata xpasang kipas kitorg dh siap pasang aircon kot kt dlm bilik. Tp dia still berpeluh. Bla dh bpeluh tu mula la tergaru sana sini pastu nangis. Sdgkn mnurut pembacaan aku budak ekzema ni xssuai duk dlm aircon. Sbb nt kulit dorg akan jd kering. Tp nk bt cane, klu pakai kipas lg terok jd nya. So aku just sapu cetaphil kt bdn dia sblm tdo.

Perlu diingatkan, jgn tglkan anak anda tdo dlm gelap ye. Sila psg lampu tdo klu dia ngah tdo sorg kt blk tu dan kalau boleh korg jgn tutup pntu rpat sgt k

Ok tu je aku nk ckp kali ni, mata dh ngantuk sok nk bgn awl lg.

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: