Thursday 21 May 2015

Saya ibu beranak dua

Assalammualaikum wbt

Fasa berpantang blm pn tamat. Hari ni baru hari ke 23 pantang, tp gaya mcm dah sebulan abis pantang hahhaa. Well, klu bpantang sdiri mcm ni lah gamaknya. Sakit2 blkg hari nt sila tanggung sdiri k.

Still dlm fasa menyesuaikan diri dgn status ibu beranak dua. Like seriously mencabar habis weh!! Bfore this aku dh set in mind, knunnya sng nk bpantang sdiri sbb bdasarkan pngalaman sblm ni mmg sng nk handle Alysha time baby. Pastu bla dh bsar ni pn sng ja nk urus dia. Lps mandi, bg susu pastu bg mkn n buka hi5, so dia akan tgk tv smbil mnari mnyanyi sumtimes dia blajar mnulis mlukis mwarna tnpa byk ragam. So aku bentang tilam queen siap2 kat ruang tamu sbg tmpt aku bpantang, knonnya. Jd ktrg btiga blh rehat dpn tv.

Alkisahnya, baby Naufal amatlah btentangan sifatnya dgn c kakak. Level kmanjaan yg sgt tggi, 24 jam asyik nak mengempeng ja. Klu duk kt bdn nyenyak tdo la dia,ltak kat tilam dah bgn blk. Haaa..sumtimes bla dia dh nyenyak tdo siang tu, aku pn bgegas p dapur nk msk cuci kain smua. Xlama pastu mmg dgr tangisan dia. Rpanya c kakak p cium2 bangunkan adik dia. Hmm sabar ja la.

Mmg klu siang aku xdpt nk bt keja sgt la, bt keja pn mcm lipas kudung. Nak lipat kain mmg xkan smpt la. Nk p toilet pn kna tgu baby tdo lena, nk mkn pn men telan2 ja huhu.hopefully blh kurus cpt cmni tp lps bf baby rsa lapar level tggi sgt pla, pastu makan xingt dunia hahhaa. Lgpon klu xmkn kang air susu plak kurang.

Ni kot cabaran ibu beranak dua. Pastu husband hint, nx yr blh prgnant lg but for me, a big no no la. Trauma kna jahit tu xilang lg. tgu baby naufal bsar sikit br kta tmbh ye hahahhaha

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: