Tuesday 28 July 2015

babywearing

Assalammualaikum wbt
Salam Aidilfitri 
Masa lps abis bpantang aritu smpaila bulan Ramadhan mmg aku xdan nak post apa2 entry kat blog. Bak kata aku sblm ni,still menyesuaikan diri ngan status ibu beranak dua yg lebih mencabar gtu hahaha.

Anyway, syukur ke hadrat Illahi tahun ni diberi kesempatan beraya dengan anak ppuan & anak lelaki kami. Tahun ni agak tersusun perjalanan raya berbanding thn lps (mlm takbir xtdur smpi ke subuh sbb menjahit baju sdiri yg xsiap hahaha).

Ok stop melalut, actually aku nk cter psl baby carrier ni. As all of u know, baby carrier ada 2 jnis iaitu ergonomik & non-ergonomik. Non ergonomik biasanya mudah didapati dan lebih murah bbanding ergonomik, namun membawa keburukan kpd baby. So bila kita dh tau bnda tu x elok for sure la as a parents kta sanggup menabung tuk kebaikan anak kta kan. And so do i, gigihla aku menabung demi nak membeli ssc kali ni.bukan murah weh.

Bajet aku dlm 500 ja tuk beli ssc ni. Bukan pa, bg aku yg suka bjalan2 ni agak sng la bgerak klu bawa baby carrier sbb Alysha mmg suka dok dlm stroller. X rajin la aku nk sorong 2 stroller ke sna ke mari. Mula2 dh set in mind nk beli POGNAE, sbb hrga lbih murah & body panel dia kecik which is aku rsa selesa la slain dr mesh air kat carrier & hood yg blh dgulung dlm zip yg bg aku sgt kemas. But then recently aku tbaca plak yg klu saiz baby more than 70cm dh xssuai nk pakai pognae due to body panel dia yg kecik. I was thinking, Naufal skrg pn dh 62cm, another 8 cm dh xblh pakai. Dah kena cr ssc lain which is aku sgt mls nk beli byk kali.

So,aku decide nak beli either boba 4g atau jumpsac atau snuggbaby. Tp yg aku xbkenan sbb hood carrier tu tbiar cm tu je. Boba & ergo plak mcm agak mahal xtau la bbaloi ka x beli mahal2 tu. Tu yg aku decide nk bawa Naufal pg test drive ssc dlu,mna satu yg dia selesa but for sure baby wrap,mei tai, ring sling tu aku xbeli la. Xminat nk lilit2 pnjg ni


No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: