Saturday 2 May 2015

Sakit celah kelengkang/ paha tanda hampir bersalin

Assalammualaikum wbt

Rsa cam sekejap ja nk msuk 39 mgu. Now dh 38 mgu 5 hari tempoh aku mengandung. Ada lagi sminggu lebih ja sblm edd. Mlm td smpt kluar g dinner, aku dh xlarat nk masak-mmasak ni, tp bla dh slalu sgt mkn mknn kdai pndai rsa muak jg. So kdg2 aku kirim gak bahan mentah kt husband suh beli pastu aku msk. Tu pn klu aku rsa badan cam larat ja.

Smlm aku pulun kemas ruang tamu. Aku ni ada mslh dgn sudut kebersihan & kekemasan rumah. Bla mata dh serabut ja tgk interior design umah aku, cepat2 la aku alih susun atur yg baru. Msa pregnant ni ja xtkira dh brp kali aku alih meja mkn, krusi,sofa kt dlm rumah ni. Buat sorg2 lak tu, husband blk umah ja dh tkejut tgk rumah baru! Eh x, susun atur baru hahaha. So, dgn sdikit kudrat yg ada aku pn pulun tolak sofa kayu yg berat tu, tarik tilam, vaccum belah sna, mop belah sni. Siap je trus mandi peluh & tduduk mak buyung. Penat jg rsanya.tu br part ruang tamu. Part dapur lain hari lak aku bt. Oh ya, tilam queen dreammaker tu mmg sngaja aku ltak kat ruang tamu. Bkn apa, tuk mnyenangkan aku bpantang gak nt. Xkan nk tperuk ja dlm bilik kn, ehh lemas!!

Ptg tu msa husband blk aku smpt msk lg, pastu dh siap mkn, ttba rsa berat kat celah paha ni.Ahh sudah, aku salah posisi duduk ke apa td. Pagi td msa bgn tdo, rsa sakit tu makin kuat tp bukan tu ja, dtambah plak dgn sakit belakang. Mmg lemas ja rsa. Baring salah, dduk pn salah, bdiri lg la salah. Tp aku bt dunno ja.smpai la husband blk keja aku dh start rsa sakit belakang tu beralih ke bawah pinggang plak. Sakit antara pinggang dan punggung. Huhuhu..apesal lak ni, dh nak bsalin ka? Tp xda turun tnda pn? Contraction pn xdak.

Smpt lg tu bwa husband g dinner kat luar pdhl jln dh rupa penguin hahaha. Blk ja dr dinner aku rsa sakit tu makin truk. Baby lak mngeras kt dlm prot. Pastu xlama cmtu, rsa sakit blkg, sakit celah paha & bla baby mngeras rsa sakit sgt kat miss v..ehhh ehhh bt aku jd cuak ja. Cpat2 wassap mber sekelas yg br ja bsalin. Dia kata tu tnda2 dh nk bsalin dh tu. Aku pn rsa cmtu tp bkn la mlm ni agaknya haha.bla baby mngeras tu ada rsa sakit kat pinggang skali tp bla kerling jam ada la sakit dlm sejam skali. I was like, oooo lama lg ni.

Then ttba rsa skit prut nk tberak. Tp xda rsa nk tberak lak. Husband pn dh cuak tgk gaya aku smcm ja. Tp aku yakin aku nk g toilet sbb bla aku tkentut husband kata bau taik !!!! Hahahahaha truk la prangai aku. Abih satu rumah bau taik. Try gak 2x msuk tpilet br bjaya mbuang dgn jayanya. Rsa lapar nk mnum milo tp rsau klu deliver sok subuh ke kang kna urine test, kencing kotor lak. Maka aku tegukla air kosong ja huhuhu.

Masuk bilik nk tdk mmg siksa yg amat nk pki sluar. Pastu sapu mnyak kt tapak kaki n pakai stokin. Br rsa lega ja. Mlm ni nk tdo dlu. Kot2 sakit prut subuh nt ka esok ka, aku update kat korg eh.cehhh yakin ja smpat nk update hahhaa.


No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: