Saturday 28 March 2015

32 minggu - tak boleh tido malam

Assalammualaikum wbt

Weekend ni stay kat kampung encik kekasih hati. Arini last day tuk mggu ke 32 esok dh msuk mggu yg baru. Yay! Feeling excited to enter the week of 36 which i believe will be my 2nd journey of birth & pregnancy.

Oh by the way, sindrom susah nk tdo mlm smakin mnjadi2. Masuk tdo kul 10 pm pastu pusing kiri pusing kanan,tgk dinding, peluk bantal smpai kul 3 @ 4am. Sumtimes tu dh tdo2 ayam tp ttba lak peha belah kanan ni sakit, kalih ke kiri. 5minit sakit belah kiri, kalih ke kanan balik. Haa tu lah berat melebih2 sgt, kan nk tdo pn dh susah,berat! 

Klu dh kul 3 @ 4am br dpt lelap, sah2 la subuh ku ke laut. Alarm hp yg mmekak non stop tu lgsg aku xdgr. Dhla aku spesies percayakan sgt kecanggihan iphone di zmn moden ni. Xrajin pn nk beli ja loceng mcm zmn skola menengah dlu.padahnya? Haa kan dh tlepas subuh. Astaghfirullahalazim...

Azan kat surau bwh umah yg xsmpai 500m jauhnya pn xdpt mbangunkan mak buyung yg br masuk tdo ni. Huhu.apa pnya prangai weh? Tp xslalu la,kdg2 je.

Mlm td lps mencekik x hengat dunia sorg2, finally aku ttdo awl.Syukur Alhamdulillah. Apa x nya, perut dh kenyang. Ptg tu msa kat umah org kawen aku mkn kelupis 2 biji ngan kuah kacang, mkn rempeyek sikit ngan mini tat kastard. Tu pn si kekasih hati dh sbuk gelakkan aku kuat mkn, ciss!!

Otw back to bfort, dia tlg tapaukan lg bger daging special sbb aku dok kata mlm nt sure lapar blk. Tem tu jg la dok wassap ngan kazen aku. Act, topik utama psl gerai dpn umah dia buka or x esok siang, alih2 melalut plak cte sal menu mknn. Korg bygkan time dlm keta dgn prut xbrapa nk kenyang-lapar tu dia leh cte sal mkn nasi ngan udang msk sos. Haishhh msa tu jg aku dok imagine nasi panas tu gaul ngan kuah sos udang, yay!! Marvellous baitu!

Oleh krn xtahan dugaan, smpi je umah mil aku trus masak nasi. Gagah ko kul 830 pm msk nasi hahaha. Kebetulan mil ada beli udang, fresh lg br naik dr laut pastu blm masuk ais. Haaa aku pn amik la semangkuk msk sos campak2,done!! Pastu ddk dpn meja mkn dgn semangkuk udang smbil tgu nasi msk haha

Lps mkn nasi, ddk2 tgk tv ngan fmily pastu bla msing2 dh msuk tdo prut aku bt hal lg. ttba tringt bger td blm mkn. Xmkn kang syg pla, so si mak buyung ni gagah la mngunyah bger kul 11pm. Alysha pn ikut mkn skali, siap berebut nk mkn extra bger tu ngan kekasih hati. Last2 bt muka seposen then decide nak share bdua hahaha.

Aku dpt rsakan berat aku btambah dgn jayanya. Sori eh lelemak, after deliver kita nyahkan ko dr badan ni dn jayanya. Harus tekad!!! Mmg eh bila dh msuk 3rd trimester ni smakin susah nk tdo? Dh tdo awl, kul 5 dh start bgn pastu cam besa la siangnya tu mmg lgsg xleh tdo huhuhu. Any mommies kt luar sna ada pngalaman yg sma gak ke? Org kata msa pregnant ni tdo n rest la scukupnya sblm bsalin. Kang dh bsalin baby bjaga nk susu, nk main2 haaaaa...tp klu cmni mmg xdpt la tdo yg ckup. Xpe3, kta tgu baby lam prot ni kluar jap je lg pastu kta rest sma2 ye.





P/s; peneman di kala subuh.mak buyung lapar tp mls nk g dapur hahaha.

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: