Thursday 26 December 2013

Penang Vol 1

Assalammualaikum
Hai
Bertuah blog arini sbb aku rajin nak hapdate cta. Plus, Alysha dah bangun tp bek je xkaco aku. Dia join babah tgk bola sambil blaja bcakap. Oh ya, Alysha skang dah setahun 10 bulan. Dia dah pndai nk sebut nama kitorg. Alysha pggl mommy 'meh', babah, ayra, bapa, babu, aci abam, and byk lg pkataan yg dia dah pndai sebut wpon bunyi hujung2 je yg kita phm.ok done with that part.

actually aku nk cte sal trip g penang aritu. Best woo. Kitorg sampat kat KL on 12th and gerak g Penang on 14th. Kitorg travel berlima sahaja, ngam2 satu keta. Mula2 plan nk g nek flight je tp hubby kata x best, dia nk jalan darat gak. As for me, aku xberapa suka jalan darat. Sebab yg utama, jauh. Pastu, bila sembang ngan Nadiah, ex-officemate dlu dia pon cte pengalaman pacik dia kena tembak masa ngah berenti rehat kat r&r tahun lepas. Gile x gentar? Akak aku lg best, dia g kuarkan suma cte rompakan bagai kat highway. Lagi la aku xsetuju nak gerak ngan keta kan. tp memandangkan hubby aku ni jenis yg degil mengalahkan aku, so nak tanak kena ikut idea dia gak.

Mlm tu, adik hubby call gtaw nak gerak kul 12 am. I was like, gulp!! Abg ipar aku kata bahaya gerak g belah utara malam2 cenggini sbb lps r&r Sg Perak selalunya dh sunyi. Aku pon apalagi, provok la hubby aku ni suh tunda masa perjalanan. Gerak kul 2 3 am pon ok. Hubby try ikut kemahuan aku tp adik dia lak kata xbest jln lmbt sbb dorg nk sggah lepak minum kat r&r. Lg sekali aku telan liur, gulpp!! teringat masa kat Sabah aku dh pakat ngan hubby klu leh nk avoid berhenti kat r&r kecuali matahari dh kuar *tu idea hubby aku. Haaa, cane ni??

Hubby kata tawakal je, In shaa Allah xde pape. so tepat kul 12 mlm tu aku bersiap. Siap ttdo2 nunggu adik ipar ngan laki dia dtg amik. Tup2 hampir jam 2 am jg br dorg sampai. Lega sikit cik puan. sambil dok tggu tu aku siap packing bekal nak bawa nih. Gigih ko bawa bekal bagai, siap buatkan air teh utk hubby minum dlm keta. Motif?? Xnak singgah r&r !!! toloong laa weh~

Dimulakan dengan Bismillah, kitorg pon mulakan perjalanan. Oh oh before that aku de cte ngan adk ipar lam keta napa aku xnak gerak awl. Maka sekali lagi keluarlah segala versi cerita negatif dr aku. Ttba hubby kata "syyyhhh!!! dah dah xyah nk cte bukan2". Haaaa kan dah kena sound! hahaha

Kitorg bergerak ngan agak slow, berhenti kat r&r Tapah. Rest jap apstu sambung perjalanan trus ke Penang. eh eh kitorg ada singgah r&r G. semanggol gak sbb nk amik subuh. Tepat kul 6 pagi, kitorg secara rasminya berada di atas jambatan pulau pinang. Bangga Woo !! Penang aku dah sampai~ hahahaa
lebih kurang cmni la pemandangan kat jambatan tem aku sampai aritu
sumber: incik gugel


pas sampai je kat penang, kitorg trus google nk breakfast katne, masa cr tmpt nk breakfast ni yg lawak. nt aku update dlm penang vol 2 lak ye..

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: