Tuesday 10 December 2013

11.12.13

Assalammualaikum

Hai korang! do u know today is a very unique date? Yeap, tarikh yg kebetulan tersusun dgn sgt cantik. So, aku yakin rmi la kengkawan kat luar sana yg nikah hari ni kan? happy wedding day u guys. Oh oh xlupa bt kwn skola rendah aku, Encik Arif Hakimi yg akan menamatkan status encik single pada minggu ni. Selamat Pengantin Baru bt korang berdua Kimi - Ayu. In shaa Allah kita jumpa kat majlis kenduri kawen sebelah pihak lelaki ye. 


Nampak Pak Ustaz bersongkok dan berkaca mata tu? Jejaka idaman Malaya, dia la encik Arif Hakimi. hehe
p/s : sorry arif, aku rompak pic lam fb ko,hrp jgn mrh ea
Kebelakangan ni aku agak bz. Last friday aku blk kg husband, sbb adik ipar bt kenduri cukur jambul anak dia. Walaupun kitorg sekeluarga *aku, hubby & Alysha demam tp ku gagahkan diri jua balik ke kampung demi mereka. Cewah!! Sebenarnya aku dah janji ngan mil yg aku akan masak utk kenduri dorg. Act dah menjadi kelaziman klu ada kenduri kt umah mil, menantu2 dia ni lah yg akan masak tuk kenduri tu. Sedap x sedap tu belakang cta, yg penting ikhlas baq hang!!

Normally, aku akan jadi chief cook. Aku akan sediakan menu yg seimbang atas nasihat dr hubby dan mil. Biras aku yg 2 org tu plak akan jd Assistant Chief Cook. Tp kali ni kitorg berdua je, which mean aku n May yg masak. Gilerr ko, kitorg masak berdua je kot. dh la ngan idung yg tersumbat, dan lidah yg kehilangan deria rasanya, mmg rasa sgt teruja hokay!!

Mlm tu aku tdo kul 1 am, May plak kul 2 am.Pastu kul 5 am dh bgn blk smbung masak n kemas umah. syukur ke hadrat Illahi, akhirnya kenduri tu berjalan dengan lancar. Aku just masak kari daging ala India n Acar timun mentah. korg nk resepi?? nt aku bg nx entri eh. Kari daging tu aku xbg byk santan sangat dgn tujuan tuk mnjaga kesihatan. Tp besa lah org kg ko, mana nak tau suma tu. agaknya tuk 10kg daging dorg nk 10 kg santan gak hahaha.lantak pi la korg, semoga sihat selamanya~ mil lak bt pengat durian. Habis je kenduri, malam tu kitorg g kuar mkn sate kat sipitang. Besa nya masa tu ktorg akan dscuss apa yg kurg kt majlis kenduri sebelumnya & kitorg akan lepaking tuk ilangkan tension+ penat siang hari.

Mula2 plan nk blk kk malam tu tp sebab masing2 dh penat, so plan dtukar. ktorg blk pagi isnin. Selasa lak kitorg blk k.penyu tuk memenuhi jemputan majlis akad nikah ex-jiran sebelah umah mil aku kt sana. pastu melepak kt umah nenek hubby smpi la ke malam hari.

Arini plak ktorg plan nk p melawat umah cuzz kt papar. sbb dia nk kawen sabtu ni. Malangnya aku xdpt dtg sbb ktorg kn g kl?? so, better dtg awl dr lgsg xdtg kan. Sementara tggu hubby blk dr Keningau, suma kain baju yg nak di bawa ke Kl tu aku basuk. termasuk la kasut selipar dsb. Pastu esok nk kena packing lg, nk p kl.

Hm.. such a tired week before our vacation. hopefully everythng gonna b ok as plan. Amiiin~


No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: