Friday 27 February 2015

Pengalaman hamil 3rd trimester (28-30wks)

Assalammualaikum wbt

Hari ni genap 30 minggu 5hari. Dah masuk 3rd trimester,yay!!! Syukur Alhamdulillah.

Last 2 wks dh pg check up kat kkia. Pelik mmg pelik. Rekod smua buruk. Bygkan slama bberapa mggu aku kekallan rekod bersih, ttba pla kencing kotor ada bacaan +1. Lps tu bgtau nrse pg td sblm p klinik ada mnum milo n karipap. So dia kata g mnum air mineral byk2 after half an hour cek blk. Xsmpat aku nk amik air dlm keta, nama dh kna pggl msuk bilik nrse. Cek rutin bulanan, pastu dia suh g kencing blk. Alaaaa nurse xsmpt mnum air mineral lg. so aku pn pasrah g la bt urine test lg. ajaib, mmg ajaib. Protein level dh normal tp glucose level naik pla pg +2.. Ahhh sudah !!!

Pastu hb pla, slama ni cun je 13.0..trba turun g 10.0..mendadak gla turunnya. Nrse pn pelik, kamu ni dh knapa katanya.xprnh2 bacaan smpi 10 ttba lak arini cipta rekod. Huhu, last2 dktor tukar kan ubat tmbh drh ke iberet folic.aiyoo should take it or not? Dktor kata dia nk cpt naikkan drh aku sbb dh msuk 7mths kan,huhuhu.

P/s: aku amik iberet folic tu 3 4x je. Tu pn mkn ngan jus oren pastu trus tdo. Xpon mkn msa bfast. Tp xtahan, sbb yg aku prasan lps amik ubat tu msti siangnya aku pening.pening seharian plak tu. Klu dh makin kuat peningnya mmg xleh bt apa la, tpksa bwa tdo. Ksian plak kat anak aku tgk tv sorg2


Fizikalnya pla, aku slalu rsa ngilu2 mcm kena gerudi kat bwh miss v tu.makin kerap aku bt keja2 rumah makin aktif pla ngilu tu melanda. Pastu mlm td 1st time tgh dinner ttba bwh prot sakit sgt spi xblh mkn. Kna relax jap pastu br blh smbg mkn blk. Pastu dtg blk skitnya huhu. Masa nk tunduk lipat kain tu xyah cte lg xmampu dah. Tp lps aku relax sakit tu dh bkurang.nmpknya aku kna kurangkan keaktifan mbuat keja kat umah ni smpai msuk 32 wks.huhuhu




No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: