Thursday 10 September 2015

Resepi Roti Jala Simple

Assalammualaikum

Semalam tetiba aku rajin nak menjala. Google resepi nampak macam senang, so aku tekadkan usaha tuk menjala di petang hari. Bermacam2 resepi aku dapat dari encik google, ada yg guna gram, ada gak sukat guna cawan. so aku combine resepi yg aku rasa paling byk org guna pastu pepandai menderhaka sendiri haha.

so, here is the recipe:

2 cawan tepung gandum 
1 cawan air - guna cawan yg sama ngan cawan tepung tadi 
1 cawan santan / susu cair
secubit garam
secubit kunyit / pewarna kuning
1 biji telur

ok, 1st thing 1st, korang campurkan semua bahan di atas. Oh jgn lupa cairkan kejap marjerin tu sebelum korang campak dalam blender, pastu blend smpai sebati.

agak2 dah sebati, bolehlah ditapis dan masukkan ke dalam acuan untuk menjala. paling best kalau pakai non stick pan, sbb xyah guna minyak. Dalam adunan pon dh ada santan dan telur kn. so bolehla korang start menjala, Happy cooking guys.

No comments:

Post a Comment

Kindly Leave Your Comment Here: